3 Haziran 2016 Cuma

HATA: DCOM was unable to communicate with the computer server_name.domain_name using any of the configured protocols; requested by PID 5cac (C:\Windows\system32\ServerManager.exe).

HATA:
DCOM was unable to communicate with the computer "server_name.domain_name" using any of the configured protocols; requested by PID     5cac (C:\Windows\system32\ServerManager.exe).

Windows System Event Log'undaki Event Id'si: 10028.

AÇIKLAMA:
Bu hata ile AlwaysOn Availability Groups olan bir ortamdan 3 tane düğümü kaldırdıktan sonra karşılaşmaya başladık. Aklına "Toplamda kaç tane düğüm vardı da 3 taneyi kaldırdın?" sorusu gelenler için söyleyeyim, SQL Server 2012'nin izin verdiği tavan sayısındaydı düğüm sayısı.

Vel hasıl ben bu hatayı fark etmemiştim, sistem tarafından arkadaşlar haber verdi. Sorunu incelemeye tabii ki hata mesajıyla başladım. Hata mesajında en dikkat çekici şey, mesajın sonundaki "ServerManager.exe" idi. Demek ki sorun bir şekilde Server Manager aracıyla ilgiliydi. Server Manager'ı açınca "All Servers" bölümünde AlwaysOn ve Cluster'dan kaldırdığımız 3 düğümün adını gördüm. Her ne kadar AlwaysOn ve Cluster'dan bu düğümleri kaldırsam da, bunlar Server Manager'da kalıyor sanırım. Neden, niçin henüz bilemiyorum.

ÇÖZÜM:
Sorunu çözmek için basit bir şekilde Server Manager'daki All Servers bölümünden artık sistemde olmayan sunucuların üstüne giredek "Remove Server" seçeneğiyle bunların ikisini kaldırdım. Fakat üçüncüyü kaldırmama izin vermiyordu sistem. Aslında veriyordu, fakat seçili düğümü ve diğer tüm düğümleri Cluster'dan kaldırmak isteyip istemediğimi soruyordu. Yeterince korkutucu bir mesaj, değil mi? Tabii ki iptal ettim işlemi. Sonradan aklıma bu sorunun yaşandığı sunucularda açık olan Server Manager'ları, bu sorun çıkartan düğümü henüz Cluster'dan çıkarmadan önce açmış olabileceğim geldi aklıma. Bu nedenle Server Manager bu sorun çıkartan düğümün hala etkin bir şekilde Cluster'da olduğunu düşünüyor diye düşündüm. Server Manager'ı kapatıp açtım ve tam isabet! Sahiden de öyleymiş. Böylece üçüncü sunucuyu da All Servers'dan şutladım ve sorunum çözüldü.

Ayrıca şunu da belirteyim. Tüm bunları yapmanıza rağmen hala System Event Log'una aynı hatanın geldiğini görürseniz anlayın ki sizin Windows oturumunuzdan başka birilerinin daha oturumu açık ve onlarda da Server Manager açık. Bunu kontrol etmek için Task Manager'ı kullanabilirsiniz. Eğer farklı bir kullanıcıda da açık olduğunu görürseniz, o oturumu tamamen kapatmak yerine doğrudan o kullanıcıya ait olan o Server Manager uygulamasını uzaktan Task Manager ile sonlandırabilirsiniz.

Hiç yorum yok: