24 Ocak 2013 Perşembe

Kitap: SQL Performance Explained

Selam arkadaşlar,

En son gönderime bakıyorum da, üstünden fazla geçmemiş, "SQL Performance Explained" isimli Markus Winand'a ait olan kitabı aldım ve okudum. Belki sizlere de faydası olur diye yorum yapmak isterim.

Kitap, aynen Markus'un da iddia ettiği gibi özellikle yazılımcılar için hazırlanmış bir kitap. Aldığıma ve okuduğuma kesinlikle pişman olmadığımı baştan belirtmeliyim. Markus, kitabında B-Tree Index yapısını, Index'lerin doğru şekilde kullanılabilmesi için neler yapılması ve neler yapılmaması gerektiğini, Join'leri, Clustered ve Heap tablo yapılarını, Index'lerin DML işlemleriyle ilişkilerini, Sıralama ve Gruplama işlemlerini Oracle'ı temel alarak, PostgreSQL, MySQL ve SQL Server'a da değinerek anlatmış. Hiç derinlere girip kaybolmadan, açık örnekler de vermiş. Okurken bunalmayacağınız garanti.

Özellikle T-SQL'e yeni başlayanların, yazılım geliştiricilerin, YAZILIM GELİŞTİRİCİLERİ'nin (bu arkadaşlar genelde okumayı sevmediği için vurgulama ihtiyacı duydum) muhakkak okuması gereken bir kitap. Yazılım geliştirici arkadaşların sık sık yaptıkları hatalara da değinilmiş. Tabii ki veritabanı yöneticileri de okursa iyi olur, özellikle sorunların tespitlerinde, performans iyileştirme çalışmalarında yardımı dokunur.

Özetle, kitabı tavsiye ederim arkadaşlar.

Doğrudan aşağıdaki adresten alınabilir. Ben e-kitap olarak aldım, anında ve daha ucuza!
http://sql-performance-explained.com/

Sevgiler,
Ekrem Önsoy

Hiç yorum yok: