5 Mayıs 2015 Salı

SQL Server 2016 dün resmen duyuruldu! Bir de sürpriz var!

Merhaba arkadaşlar,

Dün Amerika'da düzenlenen MSIgnite etkinliğinde Microsoft'un CEO'su Satya Nadella, SQL Server 2016'yı resmen duyurdu.

Bu duyuruyla birlikte aşağıda adresini paylaştığım Blog da yayınlandı. Aşağıdaki blogta (İngilizce) SQL Server 2016'daki belli başlı bazı yenilikleri kabaca bulabilirsiniz. Şahsen bu özelliklerin birçoğu hakkında zaten haberdardım, gerek bloğumdan gerekse Twitter adresimde (@EkremOnsoy) bu özelliklerden bahsediyordum.

Fakat hiç beklemediğim, yeni bir özelliği aşağıdaki blog yazısından öğrendim! SQL Server 2016 ile birlikte Native olarak (yani örneğin XML gibi) JSON veritipi de desteklenecekmiş! Bu demek oluyor ki, PostgreSQL'de zaten bir süredir olan bu veritipi artık SQL Server'da da olacak. İlişkisel verilerinizle Doküman tipi verilerinizi aynı ortamda saklayabileceksiniz! Henüz ayrıntılar net değil veya ben henüz net kaynaklara erişemedim, fakat tahminim JSON ile diğer veritiplerini aynı tabloda barındırabileceğimiz yönünde. Ayrıntılar belli oldukça paylaşırım.

http://blogs.technet.com/b/dataplatforminsider/archive/2015/05/04/sql-server-2016-public-preview-coming-this-summer.aspx

Sevgiler,
Ekrem Önsoy

Hiç yorum yok: