16 Ağustos 2009 Pazar

"RegCreateKeyEx() returned error 5, 'Access is denied.' (Microsoft SQL Server, Error: 22002)"

HATA MESAJI:
"RegCreateKeyEx() returned error 5, 'Access is denied.' (Microsoft SQL Server, Error: 22002)"

AÇIKLAMA:
SQL Server' da bir işlem yaparken böyle bir hata ile karşılaşabilirsiniz.

Ben, Replication' daki Distribution Configuration ayarını yapmak istediğimde bu hatayla karşılaşmıştım.

ÇÖZÜM:
Öncelikle şunu belirteyim ki, bu hata tamamen SQL Server servisinin yetkileriyle alâkalı. Benim durumumda, SQL Server servisi için özel bir yerel hesap oluşturmuştum ve onu kullanıyordum. Bu servis hesabını da SQL Server Configuration Manager' dan atamıştım, fakat buna rağmen işlemler sırasında böyle bir hata mesajıyla ve daha başka çeşitli sorunlarla karşılaştım.

Bahsini ettiğim SQL Server Instance' ı bir test Instance' ı olduğu için servis hesabını Local Service olarak değiştirdim ve aynı işlemi tekrar yapmayı denedim ve bu sefer çalıştı.

Hiç yorum yok: