13 Kasım 2007 Salı

Microsoft Certified Trainer (MCT) Sertifikası

Merhaba Arkadaşlar!

Size daha önceden verilmiş bir sözümü yerine getiriyorum. MCT olduğumda, bu sürecin ve yapılması gereken şeyleri anlatacağıma dair söz vermiştim. Şimdi bu sözümü de diğerleri gibi yerine getirmek istiyorum.

MCT olabilmek için, en azından MCP sertifikasına sahip olmanız ve böylece kendinizi Microsoft' a bir şekilde ispat etmiş olmanız gerekiyor.

Daha sonra, Yetkili bir eğitim merkezinde (genelde iki gün süren) Train the Trainer (yani eğitimciyi eğitme) kursuna katılıp bunu başarıyla tamamlamanız gerekiyor.

Bu kursu başarıyla tamamladıktan sonra Microsoft' a MCT için başvuruda bulunmanız gerekiyor. Bu başvuruyu Microsoft' un sitesinden MCP hesabınıza giriş yaptıktan sonra yapabilirsiniz. Belli aşamalardan sonra Train the Trainer kursunu başarıyla tamamladığınıza dair bazı evraklar gönderiliyor Microsoft' un Avrupa' daki merkezine. Bu evrakları benim yerime, bana bu eğitimi veren Kazım Çay hocam göndermişti. Ona da buradan selamlar =)

Bu evrakların Microsoft' a ulaşmasından ve Microsoft' un da gerekli araştırmaları yapmasından sonra 50$ para gönderiyorsunuz kredi kartınız ile. Bu ücret, her yıl ödemeniz gereken ücrettir. Her sene, MCT' nizi devam ettirmek için bu ücreti ödemeniz gerekiyor.

Eğer tüm şartlara uygunsanız, MCT Sertifikası 1,5 aya kadar onaylanıyor.

Biraz da Train the Trainer kursundan bahsetmek istiyorum. Benim katıldığım sınıfta sadece iki kişi olduğumuz için, kurs bir gün sürmüştü. Bu kursta, size, insanlara (ki bu durumda öğrencileriniz) nasıl hitap edeceğiniz, belli durumlarda nasıl davranmanız gerektiği, dersi nasıl anlatmanız gerektiği gibi şeyler anlatılıp, daha sonra sunum kabiliyetiniz ölçülüyor. İki kere tahtaya kalkıp, uzmanı olduğunuz konuda, kamera karşısında anlatım yapıyorsunuz. Ne kadar ayrıntılı veya ne kadar uzun değil, nasıl anlattığınız çok önemli. Daha sonra bu kamera kayıtlarını inceleyip, birlikte eleştirilerde bulunuyorsunuz.

Sanırım bu kadar özet, MCT sertifikası hakkında bilgi sahibi olmanız için yeterli. Bu konuda başka sorularınız varsa alabilirim.


Ekrem Önsoy

3 yorum:

Adsız dedi ki...

tşkler hocam merak ettiğim bir konuydu

Adsız dedi ki...

Bilgiler için teşekkürler,
Peki kurs aldığınız yerin ismi ve kursun ücreti hakkında bilgi verebilir misiniz?

Ekrem Önsoy dedi ki...

Üzgünüm, ama sadece Ankara'da bir yer olduğunu ve eğitimi veren kişinin de Kazım Çay olduğunu hatırlıyorum; üstünden çok zaman geçti...

Elbette İstanbul'da da yerler vardır veya başka büyükşehirlerde, biraz araştırmak gerekebilir. BilgeAdam veya Netron gibi eğitim firmalarıyla irtibat kurabilirsin.