15 Kasım 2007 Perşembe

Microsoft SQL Server 2008 November CTP!

Merhaba Arkadaşlar!

SQL Server 2008 June CTP' den sonra, bugün de Microsoft' tan SQL Server 2008 Kasım CTP (Community Technology Preview - Bir nevi beta sürüm...) ' nin yayınlanacağı haberi geldi.

Çok istesem de, sizlere June CTP' sinden bahsedememiştim. Ama hem June CTP' sindeki hem de Kasım CTP' sindeki özellikleri bir araya getirip bu konuda da bir makale yazmayı çok istediğimi bilmenizi istiyorum ve en müsait olduğum zamanda bunu gerçekleştireceğim.

Bu duyuruda sizlere Kasım CTP' sine eklenen özelliklerden bahsetmek istiyorum.

Bu CTP, Windows Vista ve Windows Server 2008 ile uyumlu çalışacak. Ayrıca,

- Resource Governor : Bir tür kaynakları yönetme sistemi,

- Backup Compression : Neredeyse tüm üçüncü parti SQL Server yedekleme programlarında bulunan ve SQL Server' da da görmeyi çok istediğimiz ve SQL Server 2008 ile birlikte gelecek veritabanı yedeklerini sıkıştırma özelliği.

- Transparent Data Encryption : Veri şifreleme ile ilgili bir özellik, şimdilik hakkında pek bir şey bilmiyorum. Biraz kurcalamak ve okumak gerekiyor. Öğrenince, yukarıda bahsettiğim ayrıntılı makalemde bundan da bahsederim.

Ayrıca bu CTP' de yeni BI (Business Intelligence) iyileştirmeleri de olacakmış. Design Alerts, Block Computation ve Report Designer' da da yeni ve iyileştirilmiş görsellik olacakmış.

SQL Server 2008 CTP' sini indirebilmeniz için CTP programına dahil olmalısınız. Ben de bu programa Haziran- Temmuz aylarında dahil olmuştum yanlış hatırlamıyorsam.

Bu adresten programa dahil olabilirsiniz.


Ekrem Önsoy

Hiç yorum yok: